سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد سردار سلامی: همه کشور‌های دنیا با جنگ ضعیف می‌شوند، اما جمهوری اسلامی ایران با جنگ‌قوی‌تر شد وزیر خارجه آمریکا در تل‌آویو: حالا وقت توافق است رئیسی در هیئت‌دولت بر فراهم‌کردن زمینه حضور هر‌چه‌گسترده‌‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس تأکید کرد وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی ویدئو | بخش‌هایی از هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب چین تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی را آغاز کرد کاهش ۲۶۷ میلیون دلاری کمک‌ها به نماینده سازمان ملل در فلسطین ترامپ بار دیگر اعضای ناتو را تهدید کرد نخست‌وزیر اوکراین از برنامه خرید ۳۰۰ هزار پهپاد جدید خبر داد یک مقام سازمان ملل حمله به رفح را «یک تراژدی غیرقابل وصف» دانست دبیرکل سازمان ملل دستور داد؛ درباره گور‌های جمعی در رفح تحقیق شود اسرائیل: حزب‌الله از مرز‌ها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم زلنسکی: انتظار داریم پس از پایان جنگ به عضویت ناتو درآییم گروسی به ایران می‌آید رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان: تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است + فیلم و تصاویر مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است آمریکا: برنامه ای از اسرائیل برای رفع نگرانی ها درباره رفح ندیده ایم محمد علی الحوثی: با آتش بازی نکنید حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

استقرار نیروهای نظامی آمریکا در مرز اوکراین

  • کد خبر: ۱۰۰۲۷۱
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱
استقرار نیروهای نظامی آمریکا در مرز اوکراین
مقام‌های دفاعی آمریکا اعلام کرده‌اند که هرگونه اقدام ارتش آمریکا به درخواست وزارت خارجه آمریکا و با هماهنگی دولت لهستان صورت می‌گیرد و احتمالاً ارتش آمریکا امروز به مرز اوکراین می‌رسد.

به گزارش شهرآرانیوز، منابع آمریکایی اعلام کردند که نیروهای لشکر ۸۲ هوابرد برای کمک به عبور و مرور ترافیک به نقاط مرزی با اوکراین منتقل می شوند.

شبکه خبری ای بی سی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد این اقدام نشان دهنده تغییری ماموریت نیروهای آمریکایی مستقر در لهستان است.

آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که ماموریت نیروهای آن در لهستان تنها  "بازدارندگی و اطمینان" است.

در حال حاضر پنج هزار و ۲۰۰ نیروی آمریکایی در لهستان هستند و ۳۰۰ نفر دیگر نیز درحال انتقال از آلمان به لهستان هستند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا صبح پنجشنبه به وقت محلی در پی وقوع جنگ در اوکراین نشستی با اعضای شورای امنیت ملی کاخ سفید برگزار کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد امروز (پنجشنبه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

بایدن در واکنش به صدور دستور فرمان «عملیات نظامی ویژه» در دونباس از سوی رئیس جمهور روسیه گفت: جهان روسیه را مسئول خواهد دانست.

رئیس جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، پوتین یک جنگ از پیش برنامه ریزی شده را انتخاب کرده است که تلفات فاجعه بار  و رنج انسانی را به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: روسیه به تنهایی مسئول مرگ و ویرانی این حمله است و آمریکا و متحدان و شرکای آن به شیوه‌ای متحد و قاطع پاسخ خواهند داد. جهان روسیه را مسئول خواهد دانست.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->